teknikerfrun.blogg.se

Följ med på våran fantastiska resa till Newport News, Virginia. Kommer skriva om våra dagliga aktiviteter, väder och vind. Kommer skriva om alla olika fantastiska ställen vi besöker, maten vi äter och stranden vi på går på. Hoppas ni kommer njuta lika mycket som oss genom min blogg

Saknar listan

Publicerad 2016-03-16 03:06:30 i

Okej det är nu man börjar smått inse att jag inte kommer få dricka svensk mjölk eller äta falukorv på 6 månader gör sig påmind... Annars vid det här laget är den 2 veckor långa semestern klar och då ska man bara klara av flygturen hem. 

Topplistan på dom sakerna jag börjar känna smått panik över är 

Mjölk
Falukorv
Ost
Lingonsylt
Oboy
Bregott
Läsk - utan klor smak när man äter ute (har du tur finns flaskvatten annars, håll för näsan!) 
Creme frech
Bea sås till köttet (inte hittat något än... måste finnas men vart) 
Lösgodis, jag som annars inte äter lösgodis. 
Tv 4, 3 & 5... Helt klart!! As kast att streama här ifrån

Man saknar sanna saker som man annars inte brytt sig om men som man inte kan få.
Listan att göras längre ,ovan men vågar och vill inte tänka till för mycket då äter jag upp mig innefrån 

I helgen blir det en sväng till Virginia beach så då hoppas jag att det kommer massa spännande och underbara bilder! Annars händer inte så mycket mer än att försöka få ett funktionellt vardagsliv med mat och alla rutiner där till :) 

Se Yaa XoXo

Kommentarer

Postat av: Bea

Publicerad 2016-03-16 08:37:45

Om jag kunde skulle jag mer än gärna posta lite Lithells körv åt er :)
Hoppas allt är bra annars. Förstår att det måste vara en tuff vändning. <3 <3 <3 Puss på er!

Svar: Åh tänk att få Lithels korv 😍 Ja det kommer nog ta ett tag innan man vänjer sig vid maten och allt
teknikerfrun.blogg.se

Postat av: Mamma

Publicerad 2016-03-17 16:44:24

Ja livet är inte enkelt :) Men USA har mycket annat som inte vi har. Fina köttbitar att grilla.När du kommer hem kommer du att sakna amerikansk mat eller.... Det första man gör när man kommer hem är att äta en smörgås med leverpastej, saltgurka och ett glas iskall mjölk. Det är något att se fram emot.
Hoppas allt väl med er och att vi syns snart.
Kram

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela